Skip til hoved indholdet

Ofte stillede spørgsmål

Er der en ledig lejlighed i bofællesskabet?

Desværre er der ingen ledige lejligheder i øjeblikket. Der er ikke særlig stor udskiftning, da alle beboere vælger at blive boende i længere tid. Hvis man alligevel er interesseret, kan man altid henvende sig til Solskins leder, som kan henvise til Hørsholm Kommune, der står for visitationen.

Hvad er en hjemmedag?

Solskin fungerer som et bofællesskab. Det vil sige at der er fælles opgaver og pligter såsom at købe ind og lave aftensmad. Alle beboerne i bofællesskabet deles om de fælles opgaver. Disse pligter udfører man på sin hjemmedag og det kan man få hjælp til af hjemmevejledere. Man kan også få hjælp til personlige gøremål som f.eks. at gennemgå post, tage i banken, praktiske gøremål i egen lejlighed og tilrettelæggelse af ugen.

Hvad er en hjemmevejleder?

Solskin har fastansatte medarbejdere med relevant pædagogisk uddannelse. De fungerer som hjemmevejledere. Alle beboere har tilknyttet en hjemmevejleder, der fungerer som kontaktperson og som koordinerer indsatsen for den enkelte beboer. Alle hjemmevejlederne arbejder sammen og er til rådighed til at løse opgaver for alle beboere.

Er der personale døgnet rundt?

Nej, der møder personale ind klokken 7 på hverdage og klokken 9 i weekenden. Der er som regel personale til klokken 21, men det kan tilpasses efter aktiviteter. I weekenden er der personale fra klokken 9 - 21.

Kan man komme på besøg?

Alle beboere kan selvfølgelig lave aftaler om besøg. Hvis beboeren ønsker at invitere en gæst til spisning, kan dette meldes i den fælles kalender i fællesstuen. Husmødet har fastsat et beløb for at en gæst kan spise med.

Bofællesskabet Solskin
Gutfeldtsvej 6, 2970 Hørsholm

Telefon: 48 49 42 00
solskin@horsholm.dk